Office background
Hero background

Inkassohandläggare till företag i centrala Stockholm

företag i centrala Stockholm • Stockholm

Drivs du av kundkontakt, ansvar och högt tempo? Bli en nyckelperson i inkassoteamet på ett snabbväxande fintechbolag i hjärtat av Stockholm.

Vinröd transparent - kopia.png


Om företaget

Vi på Asta Agency söker nu en inkassohandläggare till ett svenskt fintechbolag med kontor i centrala Stockholm. Bolaget erbjuder konsumentkrediter till privatpersoner och har på kort tid byggt upp en stark position på marknaden genom digitala och innovativa lösningar.

Organisationen präglas av entreprenörsanda, tillväxt och ett högt tempo, och passar dig som vill vara en del av en förändringsresa där din kompetens får ta plats och göra skillnad.

Om tjänsten

I rollen som inkassohandläggare blir du en viktig del av det operativa teamet och ansvarar för inkassoprocessen från kontakt till åtgärd. Du hanterar inkommande ärenden, ta egna initiativ i utgående kontakt med kunder samt skapar lösningar och upprättar betalningsplaner.

Du förväntas också bidra till förbättringar i interna rutiner, samarbeta med systemleverantörer och stötta andra delar av verksamheten – särskilt vid hög belastning. Rollen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Exempel på arbetsuppgifter: 

  • Kommunicera med kunder via telefon och mejl
  • Driva outbound-inkasso och arbeta lösningsorienterat
  • Hantera bokning och uppföljning av inkassoåtgärder
  • Delta i förbättringsarbete kring interna kommunikationsflöden
  • Samarbeta med externa parter och systemleverantörer
  • Stötta andra team i organisationen vid behov

Kvalifikationer och egenskaper

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, handlingskraftig och kommunikativ. Du är van att arbeta självständigt men fungerar också bra i team. Du har förmågan att möta människor i olika situationer och skapa struktur i ett högt tempo.

Vi söker dig som har:

  • 1–3 års erfarenhet av inkassohantering
  • God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på svenska och engelska
  • Förmåga att ta initiativ, skapa struktur och driva processer framåt
  • En positiv inställning, ödmjukhet och förmåga att samarbeta över teamgränser

Meriterande erfarenheter

  • Erfarenhet från fintech, konsumentkreditbolag eller liknande
  • Erfarenhet av utveckling av inkassoprocesser och -system
  • Intresse för kreditgivning och operativt stödarbete


Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.


Om Asta Agency

Asta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.

Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

Ansök till denna tjänst

Tjänsten publicerades 15 juli 2025